Vacatures in de Rail
Railinfra en railmaterieel
Treinen, trams en metro’s. Ze zijn niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven en miljoenen mensen maken er dagelijks gebruik van. Dit geeft gelijk aan dat deze assets zwaar worden belast en van goed onderhoud moeten worden voorzien om in bedrijf te kunnen blijven. Hier ligt de uitdaging waar wij dagelijks aan werken met onze partners. Van een veilige en besloten toegang via tourniquets tot de stations, de juiste verrekening via je ov-chipkaart, treinmodernisering, de ERTMS beveiligingssystemen, signalling langs het spoor tot de tractie- en energievoorziening en communicatiesystemen, de techniek in de rail is eindeloos!
Werken in de rail
Bij Esler kun je overal in de railsector terecht: van de aannemerij, ingenieursbureaus tot de opdrachtgevers en zelfs bij de spoorwegbeheerder. Professionals met een voorliefde voor treinen en railinfra werken dagelijks aan de uitdagende projecten binnen complexe omgevingen. Van mechanical en electrical production engineering ten behoeve van treinmodernisering en team management van de onderhoudsploegen tot system engineering voor implementatie van nieuw railmaterieel, maintenance engineering en project management.
Wil je ook werken in de rail? Check onze vacatures of bekijk wat voor mogelijkheden er zijn op onze projecten pagina.
De Opkomst van ICNG Treinen
Vanaf december 2024 worden de Intercity Nieuwe Generatie (ICNG) treinen geïntroduceerd op de route tussen Nederland en Brussel door de NS. Dit initiatief omvat niet alleen een aanzienlijke verhoging van de treinfrequentie, maar is ook duurzamer en belooft een enorm verkorte reistijd voor reizigers. Door het gebruik van de ultramoderne ICNG-B-treinen, die een hogere topsnelheid hebben en minder vaak stoppen, wordt de reistijd met maar liefst 45 minuten verminderd in vergelijking met de huidige reistijden